Szeretettel köszöntelek a Sláger klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sláger klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sláger klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sláger klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sláger klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sláger klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sláger klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sláger klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A népszerű slágerek szövegei gyakran bizonyos italok márkaneveit is tartalmazzák, de mondanivalójuk is arra ösztönzi a fiatalokat, hogy igyanak.
A népszerű R&B és pop dalok többnyire a luxusról és a csillogó partikról szólnak, tele olyan utalásokkal, amelyek burkoltan arra ösztönözhetik a tiniket, hogy bulizzanak és fogyasszanak minél több alkoholt. A Pittsburgh Egyetem kutatói szerint ráadásul túl sok a klipekben a luxus életvitel ábrázolásából adódó, kockázatos viselkedési minta is, ami a fiatalokra nagy hatással lehet.
A tudósok 753 olyan népszerű zeneszámot vizsgáltak meg, amelyek 2005 és 2007 között jelentek meg. Döbbenetes, de a vizsgálatokból kiderült, hogy azoknak a számoknak a 25 százalékában, amelyeknek a szövege megemlíti az alkoholt, még az ital márkája is elhangzik. Ez körülbelül azt jelenti, hogy ha valaki folyamatosan hallgatja a dalokat, óránként 3-4 alkalommal alkoholos márkaneveket is hall. Ez azért is aggasztó, mert egy átlagos tinédzser naponta 2,5 órát tölt zenehallgatással.
Érdekes ugyanakkor, hogy a márkanevek elhangzása – noha reklámnak számít -, többnyire kéretlenek, megrendelés nélküliek.Ezekben a dalokban az alkoholon kívül egyébként más, a viselkedésre ható témák is sokszor elhangzanak. A gazdagságról 63, a szexről 59, a luxus tárgyakról 51, a bulizásról 49 egyéb drogokról, gyógyszerekről 44, az autókról pedig 39 százalékban esik szó. A tanulmány az Addiction folyóirat októberi online számában jelent meg.
Forr�s: Napidoktor.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ma 55 éve, hogy bevette a slágerlistákat a Yesterday
Ezeket a magyar dalokat játszották legtöbbször tavaly a koncerteken
Ötvenöt éves a Beatles egyik legismertebb slágere
Óriási Beatles-árverés volt az 50. évfordulón